مجله کارویژه

وبلاگ کارویژه منتشر کننده اخبار و اطلاعات مرتبط به صنایع و کسب کارها است

مجله کارویژه

وبلاگ کارویژه منتشر کننده اخبار و اطلاعات مرتبط به صنایع و کسب کارها است

وبلاگ کارویژه منتشر کننده اخبار و اطلاعات مرتبط به صنایع و کسب کارها است. در این راستا در تلاش هستیم تا به علاقه مندان این حوزه‌ها کمک کنیم.

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واشر چیست؟ چرا از واشر استفاده می‌کنیم؟

واشرها این روزها جزو مواردی هستند که کاربرد بسیار گسترده ای در زمینه پیچ و مهره دارند. شما همچنین می توانید در رابطه با بحث یراق هم از این واشرها استفاده نمائید. واشر به عنوان یک وسیله کاملا کمکی مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع واشر فلزی بین پیچ و مهره قرار می گیرد و تمامی نیروها و بارها را پخش می کند، همین موضوع سبب می شود تا به پیچ و مهره نیروی کمتری وارد شده و در نتیجه دیرتر خراب خواهد شد، واشر همچنین خورندگی را بسیار کاهش می دهد، شما می توانید همین حالا واشر را از ما بخواهید.

معرفی واشر

واشر یک صفحه نازک (معمولاً دیسکی شکل، اما گاهی اوقات مربع) با سوراخ (معمولاً در وسط) است که معمولاً برای توزیع بار یک اتصال دهنده رزوه‌ای مانند پیچ یا مهره استفاده می‌شود. کاربردهای دیگر آن به عنوان اسپیسر، فنر، پد سایش، دستگاه نشانگر، دستگاه قفل و کاهش لرزش (واشر لاستیکی) است.

واشرها معمولا فلزی یا پلاستیکی هستند. اتصالات پیچ و مهره ای با کیفیت بالا به واشرهای فولادی سخت شده نیاز دارند تا پس از اعمال گشتاور، از هدر رفتن نیرو جلوگیری شود. واشرها همچنین برای جلوگیری از خوردگی گالوانیکی، به ویژه با عایق کاری پیچ های فولادی از سطوح آلومینیومی، مهم هستند.آن ها قطعا می توانند در کاربردهای چرخشی نیز مورد استفاده قرار گیرند که یاتاقان معروف ترین آن ها است. واشر تراست زمانی استفاده می شود که به یاتاقان چه از منظر هزینه و چه به دلیل محدودیت فضا مورد نیاز نباشد. پوشش ها را می توان برای کاهش سایش و اصطکاک، یا با تهیه یک روان کننده جامد استفاده کرد.

واشرهای لاستیکی یا الیافی که در شیرها به عنوان درزگیر در برابر نشت آب استفاده می شوند، گاهی اوقات در اصطلاح عامیانه به عنوان واشر نامیده می شوند. اما، در حالی که ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، واشرهای معمولی یا لاستیکی معمولاً برای عملکردهای مختلف طراحی شده و متفاوت ساخته می شوند.

 

کاربرد واشرها چیست؟

از واشرها می توان به عنوان جدا کننده نیز استفاده کرد. چرا هنگام وارد کردن یک اتصال رزوه ای به یک جسم، به یک فاصله دهنده نیاز دارید؟ اگر بست رزوه‌شده از ارتفاع جسم بلندتر باشد، نمی‌توانید آن را تا انتها به داخل جسم ببرید، حداقل بدون اینکه مقداری از بست از پشت جسم بیرون زده باشد. وارد کردن یک پیچ 4 اینچی در شیئی به عمق 3 اینچ باعث می شود که 1 اینچ نوک پیچ از پشت جسم بیرون بزند. یک راه حل ساده برای این مشکل استفاده از واشرفلزی است. قرار دادن واشرها از طریق اتصال رزوه‌ای قبل از وارد کردن آن به داخل جسم، باعث ایجاد لایی می‌شود، تا نهایتا بست خیلی عمیق نباشد.

جذب ارتعاش: انواع خاصی از واشرها برای جذب لرزش طراحی شده اند. این واشرها که به عنوان واشرهای لرزش گیر یا جداکننده ارتعاش شناخته می شوند، معمولاً از فلز ساخته نمی شوند. در عوض، آنها از مواد نرم تری مانند پلاستیک، لاستیک یا اورتان ساخته شده اند. مواد نرم تر از این قبیل در جذب ارتعاشات موثرتر از مواد سخت از جمله فلز هستند. اگر از یک بست رزوه‌ای برای اتصال دو جسم استفاده می‌شود و یکی از آن دو جسم ارتعاش زیادی ایجاد می کند، استفاده از واشرهای ارتعاشی می‌تواند از ایجاد آسیب به جسم دیگر محفوظ دارد.

حفاظت مایع: انواع دیگر واشرها از نفوذ آب و مایعات جلوگیری می کنند. آنها اغلب در لوله ها و اتصالات آب برای ایجاد آب بندی استفاده می شوند. مانند واشرهای لرزش گیر، واشرهای آب بندی مایع از ماده نرمی ساخته شده اند که قادر است به طور کامل روی سطح جسم فشار بیاورد.

 

پیچ گستران تامین کننده و تولید کننده انواع پیچ

  • karvijeteam karvijeteam